środa, 3 października 2012

Kawowe muffinki z likierem kawowym -> Kahlua



Dzisiaj przedstawiam przepis na kawowe muffinki z likierem kawowym - ja wykorzystałam akurat Kahlua. 
Przepis ten pochodzi z książeczki "Babeczki słodkie i pikantne" wydawnictwa Weltbild. 

Składniki na 12 sztuk: 
  • 250 g mąki
  • 2 łyżki kakao w proszku
  • 2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 100 g cukru
  • 125 g masła - o temperaturze pokojowej
  • 100 g jogurtu naturalnego (w oryginale kwaśnej śmietany)
  • 110 ml likieru kawowego
  • 100 ml mleka
  1.  Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180 stopni.
  2. Mąkę dobrze wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oraz kakao.
  3. Jajko rozbełtać i ostrożnie wymieszać z cukrem, masłem, jogurtem, mlekiem oraz likierem kawowym. Stopniowo dodawać mąkę i mieszać tak długo, aż powstanie gładkie ciasto. 
  4. Ciasto wyłożyć do papierowych foremek i piec 25 minut na środkowym poziomie nagrzanego piekarnika. 



Jeśli nie chcemy żeby muffinki nam popękały po uzupełnieniu ciastem papilotek wkładamy wykałaczkę i kilka razy kręcimy "w kółko" żeby poziom ciasta się wyrównał i utworzyły się takie stożki :)



Smacznego! :)


3 komentarze:

  1. ekstra pomysł... bo Kahlua jest droga, ale przecież można ją zastąpić jakimś tańszym likierem i można pokombinować ze smakami :)
    Natchnęłaś mnie :)

    www.alexandrascuisine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, Kahlua jest droga, akurat została mi w szafce po imprezce więc ją skorzystałam. Specjalnie do muffinek bym jej jednak nie kupowała :)

      Pozdrawiam :)

      Usuń